Lite Misterhult

Min dator sjunger på sista versen nu. Blir överhettad och febrig så fort man ställer krav. Ansökan om förtidspensionering är inskickad så vi får väl se hur det går. Är lättad att jag hann klart med Hanna och Fudds bilder i alla fall.

Har lite bilder från en fin sensommarsemestervecka från stugan på östkusten att bju på så länge. Helt underbart.


Inget smakar så gott som bryggfika.


Kalle ville hälsa på småfiskarna som också fått fika biscotti och kaffe.


Sen var vi city-kids in the woods och plockade bär och var fashon samtidigt.


Jag hittade massa fina fjärilar på en björk. Upptäckte sen att det var massa getingar och någons honingsgömma i stammen. Tackade för mig och gick.


- Om jag får se en söt liten groda då är min semester fulländad. Sa Kalle. Och som på given signal prasslade det till i buskarna och Grodprinsen Sune skuttade ut och tiggde en puss. Men det blev inget mer det.



Vi hade ju plockat massa björnbär som väntade på rensning i solnedgången.

Guh så romantiskt.

Kommentarer
Postat av: Johannas Ordsamling

Du, den där sista meningen kändes på något sätt som att den var skriven riktig närkingska, har jag rätt eller fel?

2011-09-02 @ 16:39:05
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Mmm - fina somriga bilder. åsså har du ju bären kvar som en sommarhälsning i frysen!

2011-09-06 @ 08:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0