två timmar tortyr senare

har mitt hår antagit en lätt nyans av vad vi kan kalla öststatsblond. Jag fick en impuls att ta en drop-in tid hos en Beauty Salong på vägen hem från T-banan igår. Ja ni hör ju. Redan här ringer varningsklockor och mistlurar. Jag borde ju insett att ingen bra frisör har en ledig tid efter fyra en vardag.

När jag satte mig i stolen fick jag själv påpeka att jag hade spray i håret som eventuellt borde tvättas ur. Vi gick till shamponeringsrummet/datarummet där en av de tre damerna som hade stället spelade ett parti solitär på den uråldriga maskinen. Den tredje gick mest runt och såg sur ut och ingav inte så mycket förtroende. Det enda bra hon gjorde var att ge mig dagens Metro att läsa. En andra omgång.

Det huvudsakliga tortyren skedde när folieslingorna skulle ur. Det luggas ju alltid lite när man ska försöka få loss hår och kemikalier som är invikta i lättmetall men det här går inte att beskriva. Med svarta gummihandskar som allt hår fastnade i ruggade, drog och pillade hon i säkert en tre kvart. Långa naglar som kraffsade och "masserade".

Jag är inte den som drar till med lipen hur som helst och absolut inte in public men det gick inte. Tårarna rann i en stilla ström ner för kinderna medans hon ömsom skållade ömsom förfrös min hårbotten med duschen. Sen när hon la märke till att jag inte hade det toppenbra så såg hon så ledsen ut att jag fick lite dåligt samvete att jag rös varje gång hon tog i mig. Om håret sitter kvar efter det här ska jag bara använda bra produkter och gå till de jag litar på lovade jag dyrt och heligt.

Jo nog litter det kvar allt. Tillsammans med det traumatiska minnet av frisörstolen. Det kommer nog dröja ett tag innan jag gör något med det igen.






Kommentarer
Postat av: Mamsen

Aj aj aj!!! Va hemskt - men det ser ju ut att vara ett bra resultat iallafall - om det kan vara till nån tröst. Gå till den dyraste du hittar nästa gång så pröjsar jag. Puss skatten min.

2011-09-27 @ 11:44:38
Postat av: Sara

Aj.. :/ Inte kul med såna upplevelser hos frisören. Minns än idag en blekning jag gjorde för sisådär 12-13 år sen om inte mer.. Aj..

Men om jag får säga det själv, så är du ändå grymt snygg som vanligt!

2011-09-27 @ 16:19:24
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0