Husmor och hemmafru

Här om dagen hade jag en såndär vara-i-skolan-på-handledning-i-30-min-åka-hem-och-vara-huslig-dag. Kollade igenom vad kylen hade att erbjuda och slängde ihop en liten soppa. Sharing is caring vettni så här är det lilla receptet.





Hacka och skiva med japansk precision, bryn purjo och vitkål i smör. Ganska noga och länge. Ner med rotfrukterna och låt dem gotta sig medan du kokar upp ca en liter vatten i vattenkokaren (spara ström-eco friendly!). Häll i vatten i kastrullen och tillsätt buljong, peppar och salt efter behag.



Koka tills rotfrukerna är mjuka, stäng av spisen och tillsätt cocosmjölken, här kan man ta bort lite av vattnet om man vill ha en lite krämigare, halv-åtta-hos-mig-förrätts-karraktär. Mixa, mixa och mixa med mixerstav tills den är slät som en babyrumpa/persika. Tillsätt lime, jag kryddade lite extra med röd curry pasta och en gnutta ketchup.



Servera med massa smulad fetaost och kanske något litet bröd..

Kommentarer
Postat av: Karin

Ser smaskens ut!

2012-04-12 @ 10:50:56
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0