PHOTO A DAY : CHILDHOOD

Ett litet minne från min barndom är förknippat med kexchoklad. Det var min absoluta favorit och fanns den inte i affären ja då kunde det va.

I lilla byn där jag är uppväxt låg grundskolan jag gick på ganska nära pappas jobb. Jag minns det som varje dag men det tror jag det inte var, så gick jag dit efter skolan. Svängde in på spelhörnan som låg bredvid hans jobb. Plockade på mig en kexchoklad och en päronfestis och sa med den självklara säkerheten bara en åttaåring kan ha: pappa kommer in och betalar sen. Och gick vidare.

Där satt jag sen och ritade i paint, la pussel på datorn, spelade vin quiz som de av någon udda anledning hade och byggde koja på lagret av backar och tomma vinkartonger tills det var dags för stängning. Fint..

 


Kommentarer
Postat av: AMANDA

Jag gillar din blogg starkt, tycker du skriver på ett jättebra och intressant sätt. Keep up the good work! :)

2012-03-31 @ 10:05:09
URL: http://amandaawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0