Stockholmsmatematik

 
- Om det är 1 minut tills tunnelbanan går och jag går i rulltrappan ner så hinner jag med undantag för östermalmstorg där det gäller att springa som vinden när det är 2 minuter kvar. Spar 4-9 minuter.
 
- Om jag åker från skolan och ska hem eller till jobbet, längst fram i tåget. Om jag ska till centralen och resa vidare, länst bak. Spar 3-5 minuter
 
- Om jag ska hemifrån till medis har jag 2 val: gå 7 minuter till röda linjen och byta till gröna linjen eller gå 12 minuter till gröna linjen. 
 
- Är jag sen till något och inte hinner vara i rätt ände går jag genom vagnarna, hoppar av och byter till en längre fram eller bak vid varje station tills jag är i rätt ände. Spar 3-5 minuter
 
Kan låta stressigt för vissa men jag har vant mig och blir snarare mer stressad av att vänta i rulltrappor och på tunnelbanor, gå mot folkströmmen i rusningstrafik och att hamna bakom barnvagnar när jag har brottom. 
 
 
 
 
Är det något jag älskar med Stockholm så är det pulsen och tempot. Att staden är vaken många av dygnets timmar och ändrar skepnad beroende på tidpunkt.
 
Skulle tempot bli väl högt är det inte många minuter till en lugn plats i form av en park, en utkik, en gömd hörna på ett favorit café eller in på en tom tvärgata. 
 
I <3 STHLM

Kommentarer
Postat av: mosterG

Du e en riktig Stockholmstjej!

Svar: jajjemän!
Sofia Åkerstedt Rosendahl

2012-09-13 @ 00:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0