Var dags rum

Lägenheten börjar bli klar. Den känns rätt och den känns vi. Slutspurt och upplopp med lite lister, balkongpiff och specialsågade hyllor är det vi skjutit upp till sist och det tar vi i den analkande lediga helgen. 
Vardagsrummet är det som blev klart först och mitt favoritrum. Här är jag mest.
Närheten till balkong och friskluft, min målning på väggen, en fin stringhylla och alla vackra glaspjäser som leker med dagsljuset är några anledningar. 
 
Ett hemma-hos reportage by Angeliqe har planerats i månader så några detaljer spar jag på men här är några hörn av vardagsrummet.
 
kliché-hyllan
 
Sänghörnet med kuddberget. Tavlorna är reklamaffischer för fotografiska som jag "räddat" från tunnelbanan.
 
Mitt hörn av soffan. Målarstegen förvarar vi så länge åt Kalles pappa. Med glädje. Hoppas han glömmer bort det.
 
Glas, Glas, Glas. Vad mer behöver jag säga..
 
Som sagt. Det allra allra bästa spar jag till Angelica. Komsi komsi!

Kommentarer
Postat av: mami

Så fint det blivit!

2013-04-17 @ 20:27:44
Postat av: Angelica

Ja, jag kommer! :) Snart! Vi planerar lite i veckan. KRAM

2013-05-04 @ 19:52:54
URL: http://angeliqe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0